RSS
 

Szafa pełna niespodzianek

23 paź

Dzieci to najbardziej wymagający „klienci”, nie tylko u logopedy. :-) Gdy dorosły uczy się czegoś, to najczęściej akceptuje, że jest nudno, że jest żmudno, że zadania mało urozmaicone… U dzieci to nie przejdzie. Tak więc my – terapeuci, nauczyciele, stajemy na głowie, by zaskakiwać, proponować urozmaicone ćwiczenia i przemycać w nich możliwie dużo naszych celów. A że przy okazji świetnie się bawimy, to już inna sprawa. ;-)

Dziś moja kolejna propozycja na dyktando graficzne. Lubię takie dyktanda, bo ćwiczą koordynację wzrokowo – ruchową, koncentrację, pamięć słuchową plus oczywiście to, co przemycimy dodatkowo. Prezentowana na zdjęciach poniżej szafa, została stworzona i wypróbowana jeszcze przed wakacjami – brak czasu sprawił, że przedstawiam ją tutaj dopiero teraz.

WP_20150609_18_38_03_Pro WP_20150609_18_39_11_Pro WP_20150609_18_40_14_Pro

Szafa została sklejona z pudełek po zapałkach, w pionie i w poziomie doczepiłam znaki. Takie same znajdują się na kartach do losowania. Zadaniem dziecka jest odnaleźć odpowiednią szufladę i wykonać zadanie, które się w niej znajduje. Mogą to być głoski, sylaby lub wyrazy do powtarzania, polecenia do przeczytania i wykonania, obrazki do nazwania, etc.

Inną wersją ćwiczenia będzie podyktowanie dziecku szyfru (np. kwadrat – niebieski) – wówczas ćwiczymy pamięć słuchową. Pozostała część zadania jak w wersji poprzedniej.

Ja dodatkowo w jednej z szuflad chowam jakiś mały drobiazg – upominek. dzieci wówczas bardzo ekscytują się poszukiwaniami i chętniej wykonują ćwiczenia.:-)

 
Brak komentarzy

Napisane przez w kategorii gry uniwersalne

 

Tags: , , ,

Dodaj komentarz